Do verze 21.01 nasazené 29. 1. 2021 byly zapracovány opravy a změny v iKOSu dokončené za poslední měsíc před uvedeným datem. Níže uvedené úpravy jsou důležité nebo zajímavé z pohledu uživatele. Pro referenty doktorského studia jsou zajímavé body (2), (3), (7) a (8).

1)      Přij.říz. – přesun dvou parametrů mezi globální. Fakultní parametry WPRNADPISUVOD (pro českou verzi) a WPRNADPISUVOD_AN (pro anglickou verzi), jejichž hodnotou je nadpis na úvodní stránce aplikace Přihláška, budou v zájmu jednotnosti převedeny mezi globální parametry a v případě potřeby je bude měnit jednotně pro celou školy správce databáze. Doposud je mohl ve frm 80103 Správa parametrů nastavit správce komponenty (STSAP). Nyní mají parametry defaultní hodnotu Přihláška ke studiu na ČVUT (pro českou verzi) a Application form for study at CTU (pro anglickou verzi). (Na úrovni fakulty lze nadále nastavit vlastní název pomocí parametrů WPRNADPIS a WPRNADPIS_AN. Tento vlastní název fakulty uvidí ovšem uchazeč až po výběru dané fakulty.)

2)      Studenti – 82010 – VSO,RSO,RDS,REK – tisk potvrzení o studiu s elektronickou pečetí. Do tiskových sestav ve frm 82010 Přehled studentů jsme přidali nové Potvrzení o studiu – s pečetí (cz/en). Toto potvrzení je stejné jaké si nově mohou generovat sami studenti z kosi a platí pro ně i stejná omezení generování s výjimkou kontroly zápisu do zimního semestru viz níže bod (7). Sestava je přístupná rolím referent nebo vedoucí studijního oddělení (STRSO a STVSO), referent pro doktorské studium (STRDS) a uživatel rektorátu (STREK). Referenti byli o této nové funkcionalitě podrobněji informováni zvláštním dopisem od vedoucího studijního oddělení IS VIC.

3)      Studenti  - formuláře s přehledy studentů – úprava vlastních sloupců. Nasadíme úpravu funkcionality vlastních sloupců, která je přístupná přes tlačítko  ve formulářích s přehledem studentů nebo uchazečů, tj. 81001, 82010, 83050 a 82307. Dosud jste si mohli nadefinovat sloupce, které chcete ve frm vidět, včetně jejich pořadí a v případě potřeby je kdykoliv přestavět; původní nastavení ovšem zmizelo. Nově si budete moci uložit více variant nastavení sloupců a jednoduše se mezi nimi přepínat. Budete si tak moci  nadefinovat jiné nastavení sloupců a jejich pořadí pro různé činnosti a kdykoliv se k nim vracet. Jedno konkrétní nastavení sloupců je nazváno skupina. Již založené skupiny lze upravovat a lze je také v případě potřeby zrušit. Lze vytvářet jak skupiny soukromé, tak veřejné, které mohou využít i Vaši kolegové z fakulty (obdobně jako je např. u filtrů). Při tvorbě nové skupiny začněte názvem nově vytvářené skupiny, kterým přepíšete defaultní název Poslední , a dále postupujte podle kroků (1) až (4) na obrázku níže:

Po uložení skupiny se k ní můžete kdykoliv vrátit a použít ji:

Pod názvem Poslední není stálá skupina, ale ta naposledy použitá. Chcete-li si tedy uchovat nastavení sloupců, které jste používali dosud, doporučujeme uložit si je nejdříve jako skupinu pod jiným názvem dříve, než začnete vytvářet skupiny nové.

4)      Předměty – 84001 (detail předmětu) – upraveno nastavení dvou položek definujících studijní programy předmětu. Ve frm 84001 Přehled a soupis předmětů na záložce Detail jsme upravili souběh dvou položek Programy (v bloku Další vlastnosti) a Pro jaké typy programů je předmět určen (v bloku Základní vlastnosti pro vypisování a rozvrhování). První položka určuje konkrétní programy, pro které je předmět určen, druhá pouze typy (B, N, D, M). Nově lze vyplnit buď jednu, nebo druhou položku, protože vyplnění obou způsobovalo problémy. V tomto duchu jsme upravili jejich bublinkovou nápovědu.

5)      Výuka – 84010 (pravidla pro Teams) – SAP, ROF, RFK, ROK, TCH - několik úprav. Nasadíme úpravy ve frm 84010 Pravidla vytváření týmů MS Teams:

·         Frm jsme zpřístupnili také uživatelské roli technik (STTCH) a to pouze pro čtení. Role je na úrovni fakulty.

·         Přidáme další sloupce: URL (URL adresy týmu) a web (pro otevření webové adresy týmu v prohlížeči). Sloupce nejsou povinné.

·         Po vytvoření týmu (v KOSu má vyplněné GUID) nelze měnit semestr ani datum vytvoření.

6)       iKOS – portál – aktualizace vybraných pracovních bloků. Na portále iKOSu (https://ikos.cvut.cz) jsme aktualizovali pracovní bloky v levé části:

·         Již neaktuální blok Test KOS jsme nahradili blokem Přihláška s odkazy na přihlášku ČVUT pro uchazeče o studium v ostré i testovací verzi.

·         V bloku Dokumentace jsme aktualizovali Návod iKOS – stručný.

·         Upřesnili jsme název bloku pro konfiguraci na Min. konfigurace HW.

7)       Kosi – studenti – potvrzení o studiu s elektronickou pečetí. Ve studentském webovém kosi jsme studentům všech typů programů zpřístupnili možnost generování elektronického potvrzení o studiu s elektronickou pečetí. Toto nové potvrzení je dvoujazyčné, česko-anglické. Potvrzení na příslušný akademický rok si mohou vytisknout pouze studenti akreditovaných studijních programů, kteří aktivně studují (tj. nejsou v přerušení). Pro studenty bakalářského a magisterského studia také platí podmínka, že musí být zapsáni do zimního semestru daného akademického roku. Pro doktorandy tato podmínka neplatí. Jeden student může vygenerovat pouze dvě elektronická potvrzení během 24 hodin. Studenti bakalářských a magisterských programů byli informováni o této možnosti svou pí prorektorkou hromadným mailem. O možnosti tisku tohoto potvrzení z iKOSu viz výše bod (2).

8)      SiP – aktualizace výše poplatků za studium. Aktualizujeme výši poplatků za studium cizinců v rámci projektu Study in Prague podle tabulky obdržené z rektorátu. Tyto poplatky jsou stanoveny jednotně pro celou školu a jejich výši uvidíte v číselnících pro programy a obory na záložce Detail v bloku pro Study in Prague.

V průběhu instalace nové verze se může stát, že některé funkce budou po krátkou dobu nedostupné. V takovém případě zkuste akci po chvilce znovu. V žádném případě nedojde k zápisu chybných dat nebo k chybným výpočtům.