Do verze 22.10 nasazené dne 4.11. byly zapracovány opravy a změny v iKOSu dokončené za poslední měsíc před uvedeným datem. Níže uvedené úpravy jsou důležité nebo zajímavé z pohledu uživatele. Pro referenty doktorského studia může být zajímavý zejména bod (1).

Věnujte zvýšenou pozornost poslednímu bodu tohoto dokumentu (12)!

1)     Frm 81001 - doplnění tiskové sestavy přihlášky

Do tiskové sestavy přihlášky ke studiu (předpokladem je nastavený parametr WPR.DISERTACE_PODPIS) byla přidána položka vedoucí školícího pracoviště. Do položky se doplní vedoucí katedry doktoranda (Obr.1), pokud je pro danou katedru nastaven v tabulce učitelů (frm 89004 Soupis a editace učitelů) právě jeden vedoucí katedry.

 

Obr.1

2)     Změna názvu tiskové sestavy Příslib přijetí na Oznámení o výsledku/prominutí přijímací zkoušky

Na základě dohody na poradě proděkanů dne 13.10.2022 byla provedena úprava názvu tiskových sestav Přislib přijetí bez zkoušky a Příslib přijetí se zkouškou (obě dostupné z tiskových sestav frm 81001) na názvy odpovídající názvům použitým v sestavách, tzn. Oznámení o prominutí přijímací zkoušky a Oznámení o výsledku přijímací zkoušky. Nadále platí, že jednomu uchazeči nemohou být vydána obě rozhodnutí současně. Vlastní šablony nebyly zatím upraveny, čekáme na finální návrh ze strany OSSZ RČVUT.

3)        Generování dokumentů v českém nebo anglickém jazyce

Na poradě proděkanů dne 13.10., byla učiněna obecná dohoda, že tiskové sestavy z KOSu, které jsou součástí správního řízení bude možné (až na dohodnuté výjimky) generovat pouze česky nebo česky s anglickým překladem (do jednoho PDF). Nebude tedy možné generovat sestavy samostatně v angličtině. Z kapacitních důvodů nebudeme schopni tuto úpravu realizovat paušálně pro všechny takové sestavy z KOSu. Úpravu budeme realizovat postupně.

K sestavám, které již v tomto režimu jsou (rozhodnutí o přijímacím řízení a rozhodnutí o stipendiu) jsme přidali tyto sestavy: oznámení o možnosti převzít písemnost, pozvánka k přijímací zkoušce, oznámení o prominutí přijímací zkoušky a oznámení o výsledku přijímací zkoušky.

Po vzoru dialogu pro nastavení tisku rozhodnutí o přijímacím řízení jsme pro vložení anglického překladu přidali do dialogových oken pro nastavení tisku volbu připojení překladu a zdvojili pole pro vkládání vlastních textů – pravé bloky se použijí v anglickém překladu (viz Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.).

Z přehledu nabídek tiskových sestav byly odstraněny výše uvedené sestavy v angličtině.

Textové pole: Obr. 2

       

 

4)        Frm 82010 a 81001 - Usnadnění zveřejnění el. dokumentů na EUD ČVUT

V případě dokumentu určenému do vlastních rukou adresáta, který mu nebyl v zákonné lhůtě doručen, již není nutné vystavovat dokument oznámení o možnosti převzít písemnost na elektronické úřední desce (EUD) v aplikaci spisová služba. Tisková sestava pro toto oznámení dostupná z frm 82010 a 81001 byla upravena do režimu vydávání – tj. nově se vygenerované PDF ukládá do KOSu a

automaticky se odesílá do SPSL, kde KOS zajistí       

rovnou jeho vypravení ke zveřejnění na EUD.                Obr. 3

Současně byla do frm 82202 – přehled dokumentů (spis. služba) (viz Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.), doplněna podpora pro vydání oznámení pro konkrétní dokument vydaný KOSem. Přidali jsme sloupce EUD PID (je-li barva pole v tomto sloupci zelená, je možné pro daný dokument oznámení o možnosti převzít písemnost vydat) a sloupec s tlačítky EUD. Klepnutím na Textové pole:  tlačítko EUD (Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.3) dojde k vytvoření PDF a jeho odeslání do SPSL. Potřebná data se automaticky převezmou z dokumentu, k nimž oznámení vystavujete (Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.4). Po vydání oznámení se ve sloupci EUD PID zobrazí ve žlutém poli PID vydaného dokumentu a klepnutí na tlačítko EUD otevře vygenerované PDF, které bude/bylo zveřejněno.   Obr. 4

Vydaná oznámení jsou KOSem automaticky vypravena ke zveřejnění na úřední desce (do modulu administrace (FIS)), kde jejich zveřejnění musí ručně schválit správce EUD (vedoucí Archivu ČVUT dr. Mádrová nebo jí pověřená osoba). Pokud se na EUD vygenerované oznámení neobjeví, kontaktujte prosím nejprve paní doktorku, aby potvrdila, že daný dokument schválila ke zveřejnění/ověřila, že se jí dokument v modulu administrace EUD objevil.

Pokud adresát na upozornění na EUD reaguje a písemnost si na určeném místě vyzvedne, není možné z KOSu zajistit svěšení dokumentu – o svěšení je potřeba požádat správce EUD (dr. Mádrovou).

Pro zveřejnění oznámení o možnosti převzít písemnost je potřeba mít některou z rolí STRSO, STVSO, STRDS (ve frm 82010). Ve frm 81001 může udělat i role STRPR. Současně je však potřeba mít v KOSu nastaveno oprávnění zapisovat z KOSu do SPSL. Pokud jej uživatel nemá a KOS uživateli neumožňuje vydat dokument a odeslat jej do spisové služby, je nutné nejprve si zažádat o přístup do SPSL z  KOSu prostřednictvím Helpdesku ČVUT (žádá vedoucí studijního oddělení).

5)     Frm 82202 – vylepšení přehledu dokumentů spisové služby

V dotazovacím režimu formuláře 82202 (po stisku klávesy F7) je nově možné využít pro 1. a 2. sloupec (typ dokumentu) výpis hodnot (stiskem klávesy F3 nebo ikonou ).

6)     Frm 82010 – doplnění nového sloupce občanství do frm 82010

Na žádost Odboru pro studium a studentské záležitosti byl do frm 82010 přidán nový sloupec Občanství kvalifikátor (položky byly přidány také do exportu - frm 89007, kde se nově objeví Občanství kvalifikátor kód a název).


7)     Obecné vylepšení navigačního panelu pro přechod mezi formuláři

S nárůstem počtu formulářů ve frm 82010 - přehled studentů se již nevešla všechna tlačítka pro přechod mezi jednotlivými formuláři na vyhrazený řádek. Upravili jsme komponentu navigačního řádku tak, aby se v případě, že k této situaci v kterémkoliv formuláři dojde, objevil na konci řádku rozbalovací seznam s výpisem dalších tlačítek (formulářů, Obr. 5).

Obr. 5

8)     Frm 89501 – vylepšení formuláře s přehledem odeslaných e-mailů ke studiu

Vylepšili jsme formulář 89501 přehled e-mailů odeslaných prostřednictvím KOSu pro dané studium. Formulář ve výchozím stavu zobrazoval výpis historie odeslaných e-mailů pouze jeden den staré. Nově jsme přenastavili výchozí hodnotu na 100 dnů. V případě potřeby je možné počet dnů upravit a následně klepnout na nově přidané tlačítko Provést.

9)     Úprava vykazování do SIMS - zaniklý okres Praha 

Ke dni 31.7.2022 byla na základě zákona č. 51/2020 Sb. odebrána z číselníku RÚIAN položka „3100-okres Hlavní město Praha“ a dočasně nahrazena technickým kódem „9999-území Hlavního města Prahy“. V této souvislosti jsme upravili vykazování údajů do matriky studentů (SIMS). Upozorňujeme, že tato úprava může ovlivnit i jiné agendy v KOSu. Pokud byste narazili na problém s adresou, je možné, že může souviset s touto změnou a prosím, abyste se na nás obrátili. Další postup v této věci bude řízen ČÚZK.

10)  Úpravy webové aplikace Přihláška ČVUT

Na základě výsledků dotazníku zaslaného e-mailem a dle dohody na pracovní poradě 3.11.2022 se zástupci součástí shodli na navržených úpravách, které byly nasazeny:

Vylepšení a upozadění informačního bloku pro platbu převodem: jako první je nabízena platba kartou. Odstranili jsme možnost zaplatit přihlášku kartou ČVUT (za poslední 4 roky byla využita pouze 64x). Po načtení stránky jsou pokyny pro platbu převodem skryty – uchazeč si je bude muset zobrazit kliknutím na odkaz. Současně jsme přidali nový parametr FAKULTA_UCET_IBAN. Je-li na fakultě parametr nastaven, přidají se na stránku pokyny pro platbu převodem ze zahraničí. Výsledek je vidět na Obr. 6. Zkontrolujte si prosím, abyste na stránce neměli informace pro platbu převodem zdvojeny (ve frm 81001 - el. přihláška texty v kroku 1015 máte často pokyn k platbě převodem již uvedeny).


 

Obr. 6

Upravili jsme překlad tlačítka Uzavřít přihlášku: původní close application jsme nahradili Submit application

Vynechání nadbytečného kroku po uzavření přihlášky: vynechali jsme stránku se shrnutím potvrzených údajů po uzavření přihlášky a rovnou přesměrujeme uchazeče na stránku s pokyny k platbě (na stránku stav přihlášky).

11)  Frm 82202 – úprava práv pro storno KOSem vydaných dokumentů  

Prostřednictvím formuláře 82202 je mj. možné stornovat v KOSu vydané dokumenty. Na základě dohody na poradě proděkanů 22.10.2022 jsme zpřístupnili tuto možnost také uživatelům s rolí STRSO (doposud k tomu měla oprávnění pouze role STVSO).

12)  Aktualizace tiskového serveru XEP

Aktualizovali jsme server, na kterém jsou generována PDF z databáze KOS. Věnujte proto zvýšenou pozornost vytvořeným souborům. Přestože jsme sestavy kontrolovali, může dojít k nechtěným změnám ve formátování (špatné formátování, velikost písma, změny v tabulkách). Uvedená aktualizace obsah dokumentů neovlivní. V případě jakýchkoliv nesrovnalostí se na nás neprodleně obraťte. Z tohoto důvodu je nutné informovat referenty všech úrovní studia, kteří s KOSem pracují!